dinsdag 2 december 2014

Gefeliciteerd, u bent mijn zoveelste afwijzing!

“Naar aanleiding van uw belangstelling voor de functie van parttime secretaresse zijn uw gegevens door ons bestudeerd. Wij zijn echter van mening dat uw ervaring en achtergrond in vergelijking met andere kandidaten in mindere mate aansluit op het profiel dat wij voor ogen hebben.

Tussen de ca. 300 reacties die wij hebben ontvangen zaten ruim voldoende kandidaten met een passender CV. Het spijt ons dat wij u geen positiever bericht kunnen geven”.


Alweer de zoveelste afwijzing in mijn mailbox. Misschien werkt een betoog schrijven beter dan een sollicitatiebrief. Tegenwoordig is het op 24 jarige leeftijd een vereiste om  5 tot 10 jaar werkervaring te bezitten. 'Als je in een luxury winkel werkt moet je ook luxury ervaring hebben'. 

Met mijn afgeronde studie Office Management aan Schoevers Hogeschool ben ik in het bezit van een hoogwaardig Associate Degree. Het is inmiddels alweer 3 jaar geleden dat ik met trots het diploma in ontvangst nam. ‘Op naar een toekomst met leuke ontplooiingsmogelijkheden en een leuke passende baan’. Althans dat dacht ik....

Inmiddels zijn er genoeg vacatures voorbij gekomen waardoor ik enthousiast ben geraakt. Na het schrijven van de zoveelste sollicitatiebrief neemt dat enthousiasme echter af. Tegenwoordig maak je ook met een vervolgopleiding weinig kans en zoals gezegd moet je op 24 jarige leeftijd al minimaal 5 jaar werkervaring hebben. Toen besloot ik om toch nog een studie te gaan volgen. Niet alleen ter uitbreiding van mijn cv maar ook ter ontwikkeling van mezelf. Ondertussen zit ik al in het 3e jaar van mijn opleiding Communicatie en kijk uit naar het behalen van mijn diploma maar........Vragen als: wat staat mij dan te wachten? Weer 100 sollicitaties schrijven zonder resultaat? Ondergewaardeerd en onzeker gaan voelen?, spoken nu al door mijn hoofd.


De oplossing om weer een studie te volgen als bezigheidstherapie, ben ik niet meer van plan. Ik ben ín voor een 'leven lang studeren' maar zou daarnaast wel nog graag een leuke baan en inkomen hebben. Daarom ga ik mogelijkheden zoeken om mezelf en anderen te helpen bij het krijgen van een passende baan! Volg de komende tijd mijn blog en wie weet is dit een bijdrage aan jouw eigen manier van solliciteren en resulteert dit in een leuke baan.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten